Tro på sig själv & tycka om den man är!

Älskar denna låten som jag sjungit på bla Systersonens dop. Låten heter Underbarn och sjungs av Maria Linn Wågberg. Inte bara att den är underbar att lyssna på så har texten en betydelse. Tänk om alla kunde känna detta och trodde mer på sig själva! Är en av de personerna som är duktig att se ner på mig själv, tycka att jag inte duger. Men man borde egentligen vara stolt över sig själv, tycka det man gör och gjort är bra. Kanske något jag ska jobba på under 2013!
 


Avundsjuk är världen. När man vågar gå sin egen väg

Missunnsam det är den. När man lyckas stå på egna ben.

Dom kan viska ”Du är ingenting värd”. Vem tror du att du är.

Men då ska du minnas mitt ord. Du är nånting stort och duger just precis som du är.

 

Du du är helt unik ingen är dig lik. Du är en dröm som blev sann.

Du du kan klara allt övervinna allt. Du har en värld i din hand.

Sluta aldrig tro att inom dig bor alla livets val mitt underbarn.

 

Vissa vill fördöma. Som om det ens vore upp till dom.

Trycka ner och gömma. För att själva slippa att tänka om.

Det är svårt att bryta is och ny mark. Man måste vara stark.

Jag vill ge dig kraften att tro. Ett osvikligt mod att stå för den du verkligen är.

 

Du du är helt unik ingen är dig lik. Du är en dröm som blev sann.

Du du kan klara allt övervinna allt. Du har en värld i din hand.

Sluta aldrig tro att inom dig bor alla livets val mitt underbarn.

 

Du är kommen från ett mystiskt fjärran land. Du är skapad av guds hand.

Du du är helt unik ingen är dig lik. Du är en dröm som blev sann.

Du du kan klara allt övervinna allt.

Du har en värld i din hand.


Kommentarer
Postat av: Carro

Underbar låt! :)

2013-01-16 @ 20:38:27
URL: http://carrosell.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0