2013 vad har det året att erbjuda?

2012 försvann i ett ögonblick helt plötsligt är det 2013. Tiden bara springer iväg. Men nytt år nya möjligheter sägs det ju. Det är bara att blicka framåt, komma ihåg det som var bra och glömma det som var mindre bra.

Så vad ska Zandra göra 2013?

 

Komma igång med träningen ordentligt. Har ju äntligen hittat ett gym i närheten av där jag bor. Inget kan ju slå mitt förra gym i Åkersberga det är nog det finaste och trevligaste gym jag har besökt. Men kändes lite mkt att åka 3,5 mil enkel resa för att träna. Både ekonomiskt och tidsmässigt. Det nya gymmet är mindre men ligger nära och inte så många som tränar där.

 

En ny sak jag tänkte prova på är Crossfit, verkar vara en rolig träningsform ska testa och se vad jag tycker. Man blir ju sjukt inspirerad när man ser filmer på nätet hur duktiga de är som tränar det. Inte för att jag tror att jag någonsin kommer bli så bra men kanske 1/4 kan räcka för min del. Behöver dock börja med fettförbränning först så att jag går ner de kg som jag lyckats lägga på mig den senaste tiden. Så blir det nog lite lättare med crossfiten också. Så fort jag kommer igång med träningen kommer jag nog att skriva om det här.

Har redan börjat med att plocka bort kolhydraterna, äter bara musli på morgonen sen är det fritt. Mkt sallad så det är tur att jag tycker det är gott. Idag fick vi mums mums av en elev på skolan. Det var 4st men jag hade karaktör och tackade nej. Men mina kollegor de tryckte i sig 2st var. Men ska man vara fin får man lida pin t6änkte Zandra och demonstrativt vägrade äta den kakan.

 

 

Hund….Melvin…han fyller 8 år i mars. ÅTTA år tyckte det var nyss han var valp. Den lilla lurvtussen med krussade öron som charmade mig med sitt Ferdinand utryck. Just nu ligger han i soffan bredvid mig och bara myser. MIN MELVIN!!! MULLE MECK!!!

 

Har också lånat hem böcker för att ta jägarexamen. Har faktiskt läst ett helt kapitel och gjort övningsfrågor. Tanken är att jag ska ta skriva teorin nu innan sommaren och sen öva skyttet och skjuta upp efter sommaren om det blir som jag har tänkt. Ska bara hitta någon som vill lära mig skjuta. Har hållit i en bössa en gång. Då sköt jag lerduva. Prickade 1 och missade massor. Hade visst inte den riktiga känslan då. Tyckte nog att det var läskigt att bara hålla i bössa. Såklart har man ju funderingar på att kanske skaffa sig en jaktkamrat, ja det kan man ju tolka på olika sätt. En kompis (människa eller hund) att kunna jaga med. Ja egentligen varför välja man kanske kan få både och? Kan inte riktigt begära av Melvin som är 8 år att han och jag ska ut och jaga. Så klart orkar han men jag skulle vilja börja om från nytt med en valp. Men det är mkt som ska passa. Man ska hitta en kombination man vill ha, det ska passa tidsmässigt och man ska få ihop allt det praktiska. Ni som nu funderar ska hon köpa valp nu så NEJ inget är bestämt eller på gång. Men det är såklart att man funderar redan nu vad som kanske ska hända senare på året. Ja håller er uppdaterade.

 

Hoppas att få umgås mkt med mina älsklings pojkar Linus och Leo, systers busungar. De är så gosiga och mysigt.

 

Längtar efter en vår, solens varma strålar, fåglarnas kvitter, att bara kunna gå ut i linne. Bada, sola, springa. Tycker jättemycket om vintern med men sommaren är så skön.

 

Jag hoppas också att jag kommer lära känna massor med nya människor detta år. Har redan fått lära känna trevliga, roliga och intressanta personer som jag redan nu kan anse som vänner. Ni vet säkert vilka ni är så ta åt er att ni redan har förgyllt mitt 2013.

 

Detta får bli det första inlägget för i år men absolut inte det sista. Kommer nog komma på fler saker jag ska göra under 2013 men vi tar lite i taget.

/ Zandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0